fredag 10 oktober 2014

Sommarens projekt...



Veckans tema hos Rosor och bladlöss är "sommarens projekt". Projekt är inget bra ord att ta i min mun, i alla fall inte när maken hör. Hos oss har vi nämligen ständiga projekt som pågår både inne och ute och maken han vet att rätt som det så är det fler nya på gång.
Ett av mina många projekt var att göra en uteplats i denna lilla hörna.


Våren 2014, så här såg det ut efter veckor av slit att jämna ut marken och få bort både ogräs och växter. En bokhäck planterades som vägg mot det tråkiga grönsakslandet. 

Sommaren 2014


Spegel och vattenblänk kom på plats i juni 2014


Ett annat projekt denna sommaren var att få till vattenfallet som jag så länge velat ha. En stående glasskiva med rinnande vatten på. 



Hoppas ni alla får ett härligt fredagsmys
Kram Anna         





15 kommentarer :

Trädgårdsflum, Ewa sa...

Dina projekt vart helt enastående!
Ha det gott och trevlig helg!
Kika gärna in till mig, jag har tänkt på projekt som komma skall.
Kram Ewa:)

Hélena sa...

Det vattenfallet har jag missat... Så snyggt!
Kram Hélena

HWIT BLOGG sa...

Ja jag säger det igen...åhh din trädgård! Så vacker och det är ordning och reda. Inser att min trädgård är mer en, hm..."naturlig trädgård"! Den blir det aldrig ordning på...
Önskar dig en härlig fredag!
Kram,
Titti

Unknown sa...

Fossefallet ditt var skikkelig stilig og effektfull.

Lotta sa...

Sååå galet vackert med vattenfallet och så fint det blir att fota mot det. Gillar verkligen din lilla bänk också, man kan aldrig få för många sittplatser i sin trädgård. Trevlig helg. Kram Lotta

Anna-Maria sa...

Det där vattenfallet passar så fint i din trädgård, underbart projekt!

Furulunden sa...

Så herlig!! Både med selve plassen og med vannfallet. Hvordan har du ordnet det da? Jeg har nylig laget en før og etter prosjekt fra Furulunden også. Det er så moro å se andres prosjekter. Gleder meg til å kunne ta tid til å titte innom flere blogger i høst. God helg!! Klem fra Mette

angie sa...

danke für die schönen bilder!!! ein schönes wochenende wünscht angie

Lena/isklockan sa...

Wow vilka vackra projekt. Du har verkligen stil på allt. Kram

Merja sa...

Det blev ju så snyggt så man dånar:)) Gillar vatten fallet!! Kan du inte göra ett inlägg steg för steg hur ni gjorde?
Sittplatser kan man inte ha för många av.
Ha det gott!

Marina sa...

Lyckade projekt! Jag hade i princip inga trädgårdsprojekt i år. Får ändra på det till nästa år :).

Kram

AnnaHelena sa...

Jag är så imponerad av alla dina/era projekt detta år! Ni har verkligen legat i och gjort en massa fint! Det skulle vara så himla kul att se allt i verkligheten, men det är roligt att följa genom dina bilder också!

Kram // AH

Katarina www.engronsida.blogspot.com sa...

Så väl genomförda projekt: Vackert, vackert!
Fint med spegeln på planket vid vattenbadet... Kanske en idé jag knycker, men någon sa väl just det att kopiering/härmning är den allra bästa och ärligaste av komplimanger... =oP
Allt gott!
/Katarina

Meta sa...

Vad häftigt med vattenfallet. spegel måste jag få in någonstans ser jag
Ha en fin lördagskväll
kram Meta

Rost och rädisor sa...

Två verkligt lyckade projekt, bara att gratulera. Här kan man inte heller ämna projekt, minsta lilla grävhjälp är en förhandlingssak : )
Fin lördag
Anette