lördag 7 december 2013

En vit morgon.....

 
...sååå underbart, äntligen är den efterlängtade snön här. Att få komma upp på morgonen och överraskas så här är helt okej.
 
 
Jag lovade visa vad jag gjort efter kursen i torsdags, det blev så att vi plockade på oss det vill ville köpa och sen beslutade vi oss för att ta oss hem. Jag köpte mest "piff" saker. stora kottar, trädlava, mjuk en mm. När jag var där gick jag mest och la massor av tips på lager och i dag får ni två.....
Om man tar en massa stål tråd och drar ihop i en härva, var inte för snål, lägg det sen över toppen på din vas,
 
 

trä i småkvistar eller varför inte stora som hänger av mjuk en och sim samabim så har du ett snyggt stöd till dina amaryllis.



 
 
En stor skål med många hyazinter är aldrig fel.
 
 
 
 
Glöm inte att piffa till fruktskålen, den där mjuk enen är ju super att anv till det mesta.
 
Ha en härlig dag
Kram Anna o Zelda
 





6 kommentarer :

AnnaHelena sa...

Men wow, vilket fint tips!
Ihopknölad ståltråd till amaryllisvasen - perfekt! DET ska jag också göra!
Ha en trevlig lördag!

Kram // AH

Marianne sa...

Jättefin Amaryllis, min har löken kvar ifo, löken sparar och kommer igen nästa år...har pyssel med gymnasiets floristlinjen på måndag, tar med kamera då..

Ninnis sa...

Otroligt vackert...fina och användbara tips...=)

Kram Ninni

Ingrid sa...

Vilken rolig advents-inspiration!! Visst är de underbart med alla jul-blommor och jul-färger!

Trist att Sven gav sig på ditt växthus! Hoppas ni kan fixa det=)

Marina sa...

Jag vill också ha snö!

Kram

Almbacken sa...

Superbra tips!!! Snyggt!
Så fint med alla hyacinter också.

Kram