måndag 10 juni 2013

Vatten blänk....


 
 
Om jag skulle beskriva mig själv skulle jag nog säga, tidsoptimist, vill så väldigt mycket på en gång, tar på mig alldeles för mycket jobb för att jag har svårt för att säga nej och vill innerst inne inte säga nej för jag tycker det är roligt att ha fullt upp och ser det ibland som en chans att lära mig något nytt. Tyvärr skulle jag nog kunna skriva hur mycket som helst men det skulle bli tråkigt för er :) det jag vill komma till att säga är att jag kan inte göra en sak utan vill helst hålla på på flera ställen/saker samtidigt. Så mitt i arbetet med att ta bort gräs i trädgården så kom jag på denna lilla idéen som bara skulle fixas på en gång. Dom gamla faten skulle äntligen få komma fram...
 
Allt gräs är bortaget runt ringen av gräsmattan som ska vara kvar...pust, det var jobbigt, tog en liten bit för varje dag jag var ledig och vips borta. Nu återstår nästan bara det roliga, först ska bara jorden blandas upp med ny jord, torv och lite kogödsel. Sen är det bara plantering som återstår... bilder kommer kanske i veckan.
 
Fyra dagar har bara försvunnit, var tog dom vägen? Jag har spenderat all min lediga tid i trädgården, nästan...förutom små avbrott som att gå på student, gå på kalas, ta en tur till Lödde plantskola och ligga i solstolen 10 min med en bok. Det gick inte att koppla av när jag hade så mycket roligt jag ville göra och fixa.


 
Tyvärr har vi just nu en skräp hörna med byggmaterial och lite annat vid planket, så titta inte där..
Vildvinet och engelmansvinet har börjat komma igång så jag hoppas snart att jag har mitt tak.




 
 
Jag gillar att tända ljus i trädgården och var bara tvungen att testa de nya faten.
 
Ha en underbart start på veckan
Kram Anna
 
 


8 kommentarer :

Anonym sa...

Hej Anna!
Ja du gör så fint i din (er) trädgård så det är en ren njutning att besöka din blogg.
Saknar förstås när inte du visar din vackraste blomma i trädgården
varje gång (Zelda.)Känner igen mig vill också vara på alla ställen och fixa samtidigt.
Skånska Barbro

Louise sa...

Vad fint med värmeljusen i vattenblänket! Är dålig på att orka pyssla till det sådär men det är väldigt fint hos andra!

kram louise

AnnaHelena sa...

Jättefina fat och fantastiskt fint med ljusen i vattnet!

Kram // AH

Marina sa...

Oj så fint med ljusen där i fatet.
Jag är inte en sådan som vill ha mycket på gång och fullt upp. Jag vill ta det lugnt och ha en massa oplanerad tid. Då trivs jag bäst. Tur att vi alla är olika. Det är därför världen fungerar.

Kram

Anonym sa...

Hej!

Jag är ganska ny med att följa din blogg och jag gillar den verkligen. Allt svart till det gröna är så fint! (Jag bor själv i ett matt, svart nybyggt hus nämligen...)

Faten ser jättefina ut! Var har du köpt dem? Jag vill ha :-)

Mvh/Emma W

Godastunder-tokigaidéer sa...

Hej Emma,
Vad roligt att du har hittat hit, det låter super fint med ett svart hus. Låter som ett husjag skulle vilja bo i. Faten ha rjag köpt på Flyinge plantskola.

Kram Anna

Lotta 8`) sa...

Grymt snyggt med de svarta faten, huvudet och ljusen! Kanske dags att använda den svarta färg jag köpte på Liserbergs trädgårdsdagar! Himla fint har du och stor inspirationskälla! Ha e nbra dag, kram :)

annamariaelle sa...

Jättefin pergola! Vildsvin är så vackra och ljusen i fatet är läckert!