fredag 19 augusti 2011

Pentland spa på plats...äntligen.


Några få kvällar har man fått njuta av den svenska sommaren. Som häromkvällen fick maken och jag en lång promenad med Alvin, avkopplande och härligt.


Nu är det äntligen på plats vårt bubbel bad som ska förgylla vår höst och vinter. Det ska bli helt underbart att få sänka ner sig i 38-39 gradigt vatten en kall höst kväll när man är frusen och trött.
Lite bubbel i glaset hade väl inte skadat heller och självklart ska det bli det......många gånger.

Maken fick upp en bra bit av planket i går kväll och resterande ska han försöka hinna i helgen. Det ska bli skönt att äntligen komma vidare och hoppas att han börjar på trä däcket snart. Planerna är många och jag kan knappt bärga mig innan jag får skrida till verket och göra det roligt.  Planteringen såklart....och en stor ljus krona som ska hänga i pergolan...jag längtar. 
Nu inväntar vi elektrikerna som ska koppla in badet sen är det dags för ett premiär dopp ovasett om det finns ett trä däck på plats eller inte.....tror inte vi kan bärga oss om inte make skulle få oväntade krafter och slå upp trädäcket på en efermiddag.

Ha en härlig dag
Kram Anna

11 kommentarer :

Jenny sa...

Hej Anna!
Åh vad härligt med ett eget spabad!! Ha det så mysigt när ni premiärbadar:)

Trevlig helg!

Kraam Jenny

Snäckskalsdalen. sa...

Spa hemma på tomten, härligt och nu har det gått undan, eller hur!
Kul.
Agneta kram

Katarinas trädgård sa...

Grattis, vad långt ni har kommit! Då är det ju bara liiite arbete till, och sedan dags för härliga bad! Hur går det med plexiglaset? Det måste du skriva om!
Trevlig helg!
Kram
Katarina

Louise sa...

Ja där hade man gärna krupit ner just nu när regnet piskar och vinden viner runt knuten. Höstigt, gillar inte redan...

kram louise

Tankar från Trädgårdsmästarn; Hillevi sa...

Så roligt att det börjar ta form nu Anna! Och det låter så skönt att ligga där och gosa under stjärnhimmeln efter en dag på jobbet!!

Såg du att jag mailade dig för ett par veckor sedan om hur det går med överflyttningen av Sv Trbloggar.se?
Tiden går och snart är denna säsongen slut....Om du har ångrat dig så måste du tala om det för mig, för då har jag en alternativplan.

kramkram H.

Anonym sa...

Åh, det kommer att bli hur härligt som helst! Ska bli så kul att se vad du har för planer för växter och "piff" sen. :) Kram Hanna

Anonym sa...

Härligt, det kommer att bli jättebra...
Kram Birgitta

Helena sa...

O vad kul!Det är svårt med tålamodet när det närmar sig...
Tänk vad härligt det blir med premiär doppet :-)
KRAM från mig!

cat sa...

Så härligt!!! Hur lyckades du med övertalningen? - här hemma är det KALLA handen :-(
Hmm, får ta mig en dusch istället!
Ha de gott. Hoppas du får njuta av en snar premiär. Kram, Catarina

Anonym sa...

Hej,
fin blogg du har! Undrar om ni är nöjda med ert Pentland spa bad? Är det lättskött m m. Går nämligen i samma tankar :-)).

Anonym sa...

Hej! Vi letar å letar eftet spabad. Har tittat lite på den ni har. Skulle vara värdefullt nu efter några år att höra er ärliga åsikt om hur den är. Energimässigt å så vidare. Vore jätte trevligt med svar på min mail l_logren@hotmail.com. ///