fredag 2 april 2010

Ägg hjälp önskas.......


Hej alla bloggisar,

I dag sitter jag med lite huvud bry och tänkte att jag ber om hjälp. Imorgon ska vi med min makes syskon ha vår årliga ägg tävling, vi började förra året men sa då att det ska bli tradition.
Alla ska måla vars ett ägg och sen röstas det på vems som är bäst, efter det är det är det ägg pickning, två och två  slår man äggen mot varandra och den som sist har ett helt ägg vinner osv. Sen lite andra små lekar...när vi är klara så är det inte mycket kvar av våra ägg.

Förra året var vår familj den som lagt ner minst tid och omsorg på våra ägg ( de fyra längst till höger...), så i år ska vi i alla fall försöka lite bättre. Så igår var jag på panduro och provianterade lite men kan idag inte säga vad jag ska göra med allt detta pyssel.

HJÄLP!!!!!!!ÄR DET NÅGON SOM HAR NÅGRA ENKLA TIPS??????

Nä nu kallar min trädgård, ska ut och måla klart mina krukor och fixa bort mer löv mm.
Vid 12 kommer svägerskan och hämtar mig, så ska vi åka ut till Gårdstånga boställe¨och shoppa lite.

Ha en härlig påsk

Kram Anna

11 kommentarer :

Linda- Vildros och kaprifol sa...

Vilken kul tävling!!

Tyvärr har jag nog inget bra tips att ge, men jag hoppas Ni vinner i år! :)

Önskar Dig och familjen en riktigt SKÖN och Glad Påsk!

Nu ska jag kika uppförstorat på äggbilden :)

Kram kram

Gårdsromantik sa...

Lycka till!!!

:*¨¨*:♥ GLAD PÅSK♥:*¨¨*:

Önskar Maud

Photo by Maria sa...

Tyvärr inga tips men du kommer säkert på ngt..
Ha nu en bra helg och hoppas du hittade lite att shoppa..

Kram Mia

Cilla sa...

Så kul med lite tävlign och lekar!!
Har tyvärr inget tips att komma med utan håller istället tummarna för att ni vinner :0)
Önskar dig en underbar påsk & hoppas det blir lite trevliga fynd på shoppingen!!
Ha det bäst!!
Kram Cilla

Lauras gård sa...

Vilken roligt idé att träffas och tävla med släkten! Hoppas ni har bättre tur i år med äggtävlingen. Jag kan tipsa en en hemsida som har en massa bra tips bla med ägg http://www.marthastewart.com/holidays
hoppas att du kan hitta något där som ger er vinsten :) Lycka till! Kram Stina

Mitt Stugliv sa...

HejHej Anna!

Vilken rolig tävling och tänk vad det står stilla när man vill hjälpa till. Jag skulle kunna tänka mej att klä in ägget utom toppen med lurvigt gult och klä på så det liknar en liten kyckling.
Jag är inget vidare på att beskriva men jag ser ägget framför mej.

Lycka Till o hoppas ni vinner i år.

Ha en härlig helg
KramKram
Lotta

Cilla sa...

Roligt med nya traditioner. För oss blir det städning av gamla gården och renovering av nya huset i Påsk. Lite kul och lite trist, men nu stundar nya tider...

Glad Påsk!

Cilla♥

House number 15 sa...

Dåligt med idéer här men vilken rolig tävling. Förse kanske ägget med nåt pansarlikt så det håller;))

Har också fixat lite i trädgården idag men vi har ganska mycket snö kvar. Funderar faktiskt att ta skottkärran o flytta bort snön...crazy...

Glad påsk!
Kramkram

Limetwig sa...

Tror nog ni kommit på bästa äggmakeovern... Hoppas på bilder så vi får se de bästa äggen!
Annars hade papémache som man format till nåt fint varit en ideé De blir ju hållbara till pickningen... Ha en skön fredags kväll! Åse

♥Zink & Vita ting♥ sa...

Äggpickartävling är så kul! För några år sedan jobbade jag på en skola som har som tradition att picka ägg innan påsklovet...
Ett år blev det upploppsstämning på skolan då det visade sig att vinnaren hade ett cementägg...
Du får ta det som ett tips eller varning... *ler*
Hoppas att din påsk blir fortsatt skön och lycka till!
Kram Mimmi

Vita rosor och förgätmigej sa...

Vad roligt det låter! Vi bara äter ägg i massor men lägger inte ner så mycket jobb på dem... Decopage är ju annars ett enkelt sätt att snabbt få till ett snyggt resultat. Lycka till och Glad Påsk!
Kram/ Anna